Sedmero zásad pro komunikaci s klientem
Odesláno v October 30, 2006 | Kategorie webdesign | Leave a Comment
- Nikdy nedávejte klientovi číslo na ICQ či Skype, pokud si vás už našel, odmítněte jej. Veškerou komunikaci směrujte na mail nebo přes pevnou linku, v nejhorším případě mobil. ICQ nejlépe úplně odinstalovat :-)
- Nikdy nepřijímejte hovory od zákazníků po 18.hodině.
- Všechny termíny slibujte s min. 100% rezervou, zvlášť se to týká programování. Stejně to nestihnete.
- Neslibujte že “to zmáknete přes víkend”. Nestihnete to, neodpočinete si a nedoděláte to ani během dalšího týdne.
- Pokud něco spěchá, je třeba to zaplatit.
- Nepracujte na projektu nebo dokonce nepředávejte hotový projekt bez podepsané smlouvy či objednávky.
- Máte právo na zálohu. 20-25 % je spíš minimum.
Dodatek: Nemusíte podepsat každou smlouvu kterou vám předloží.
Komentáře
Váš komentář: